کوله پشتی

سکوت من گذشته دارد. به خاطر آن بار‌ها تشویق شده‌ام. هفت هشت ساله بودم که دانستم هر بچه‌ای آن را ندارد. سکوت من اولین دارایی‌ام به حساب می‌آمد... در طول سال‌هایی که بعد از آن آمد بار‌ها مورد تحسین زن‌های خانواده‌مان قرار گرفتم به خاطر تو داری‌ام. به خاطر رازداری‌ام. خیلی زود فهمیدم که به یک صندوقچه می‌مانم با دری کیپ و پر از راز.



پاورقی : داستان از زبان یک زن متاهل حکایت می شود . زنی که درگیر روزمرگی و سختی های زندگی زناشویی و بچه داری است . شوهر او امیر بلند پرواز است و در درجه اول به رویاهای خود می پردازد . راوی از خودش می گوید ، از احساسات زنانه خود ، خواهرانش ، مادرش و ... . شوهر زن بی وفا نیست اما هم قدم او نیز نیست . شوهر بی رحمی نیست اما گرم نیز نمی باشد . داستان به صورت خط موازی نیست و رفت و برگشت های متعددی دارد . 



نظرات  (۳۸)

دقیقا  مثل حال و روزای خودم....
آروم...
ساکت...
گوشه نشین...
یه گوش شنوا و یه دهان بی درز....

اما گاهی ...سالها بعد....به انفجار منجر میشه ...

روایت فوق العاده ای بود ...از یک زندگی مشترک...به همراه اندکی تعصب زنانگی ناشی از زن بودن نویسنده ....اما شیرین 
فوق العاده بود
پاسخ:
تشکر ....دست نویسنده درد نکنه :):D
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۹ ✜خـادم المهدی✜
التماس دعا
پاسخ:
محتاج ترینم :)

ممنون
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۵ سمیه ناصری
ممنون از معرفی کتاب....این سبک نوشتن رو دوست دارم
پاسخ:
کتاب فوق العاده س...مخصوصا برای مردان...وارد دنیای خیالی زنان میشن ...بهتر میتونن درک کنن :)
زیبا بود


یا حیـــــــــــدر

ــــــــــــــــ

کاش بمانم حیــــــــــــدری
پاسخ:
انشالله ...تشکر از حضور پر مهر 
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۸ محمد حسین خانی کوثرخیزی
لینک شدید با افتخار
پاسخ:
تشکر...همچنین پیشاپیش :D
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۳ حسین رضائی فرد
سلام 
بروزم با

یک مُشت آدم عرزشی!

پاسخ:
خدمت میرسیم :)
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۴۳ محمد علیزاده
بسیار عالی...
پاسخ:
تشکر دوست مهربانم :)
سلاااااااام

اگر یادم بود و گرفتم سعی میکنم بخونم

ممنـــــــــــــــــــــــــــون از شما
پاسخ:
تشکر از شما...خواندن هر کتابی...دنیاییست برای خودش :)
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۵۳ یافاطمه الزهرا(س)
سلام.
ممنون ازحضورتون.
بایدکتاب زیبایی باشدمتشکرم بابت معرفیش.
راهپیمایی فردافراموش نشود...
پاسخ:
فوق العاده س...
:)
انشالله ...
مرگ بر استکبار 
جالب بود ...
پاسخ:
متشکرم:)
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۸ مصطفی طالبیـ
زیبا بود...و
قابل تامل...
منتظر حضور گرم و نظرات مفیدتون هستم...
یا علی
پاسخ:
متشکرم ..
چشم حتما ...
خلاصه داستان : داستان از زبان یک زن متاهل حکایت می شود . زنی که درگیر روزمرگی و سختی های زندگی زناشویی و بچه داری است . شوهر او امیر بلند پرواز است و در درجه اول به رویاهای خود می پردازد . راوی از خودش می گوید ، از احساسات زنانه خود ، خواهرانش ، مادرش و ... . شوهر زن بی وفا نیست اما هم قدم او نیز نیست . شوهر بی رحمی نیست اما گرم نیز نمی باشد . 
داستان به صورت خط موازی نیست و رفت و برگشت های متعددی دارد . 
با سلام  .  و بعد ......

ممنون . بنده اهل رمان نیستم . اما کتاب خوان قهاری هستم .
 با این اوصافی که داشتید ، بد نیست که کتاب رو تهیه و مطالعه کنیم . اگر عمرمان کفاف دهد حتما... 
پاسخ:
بله ...
برخی کتاب ها رمان هستند...اما دنیایی که درون رمان است ...شاید تلفیقی از چند کتاب بشه اونا رو بیان کرد...رمان های اجتماعی مذهبی معمولا به این سبک هستند که تلفیقی هستند...

انشالله زنده باشین
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۲ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ

سلام

خدا قوت

طاعات و عبادات قبول درگاه حق!

این روزها از همه چی و همه کس حرف میزنم الا خودمــــــ !

از خودم تنها با تو حرف میزنم آن هم در دل شبــــــ !

میشنوی اجابتــــــ کن خدایا!

رمان دوس دارم  وممنون از اینکه کتاب معرفی کردی !

یا زهرا کربـــــــ بلا انشاالله!

پاسخ:
ممنونم...یا خداااا...

خواهش میکنم ....
یا حق 
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۹ حسین نجف زاده
بسیار زیبا بود...
منتظرم وقتی پیدا کنم برای خوندن نخونده هام، خیلی دوست دارم
بشینم روی یه صندلی ساده رو به طبیعتِ خدا و اینجور رمانی رو بخونم... یعنی میشه؟... /ممنون از زحمات شما/ یاحق
پاسخ:
واقعا چه خوب میشد ...اگه یه جای دنج برای مطالعه بود...صدای رود...زیر سایه درخت...با نسیم ....
تشکر از حضورتون برادر مهربان
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۲ ... خادم الزهرا>>>
سلام 

ما خانه به دوشیم 
              خم زینب به دوعالم نفروشیم 

یا زینب 
         از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن

فردا که جمعه است  برا ظهور آقا دعا کنید 
 
ما رو هم از دا فراموش نکنید

راستی وعده دیدار فردا راهپیمایی روز قدس

به امید آزادی قدس!!
یا علی التماس دعا


 وبلاگ  biharam.blog.ir رو ثبت کنید


راستی من زیاد بازدید ندارم  چون وبلاگمو تازه بروز کردم
به وبلاگم تشریف بیارید و نظر بدبد ممنون میشم

یا علی
التماس دعا
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۲ ... خادم الزهرا>>>
سلام 

ما خانه به دوشیم 
              خم زینب به دوعالم نفروشیم 

یا زینب 
         از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن

فردا که جمعه است  برا ظهور آقا دعا کنید 
 
ما رو هم از دا فراموش نکنید

راستی وعده دیدار فردا راهپیمایی روز قدس

به امید آزادی قدس!!
یا علی التماس دعا

 وبلاگ  biharam.blog.ir رو ثبت کنید


راستی من زیاد بازدید ندارم  چون وبلاگمو تازه بروز کردم
به وبلاگم تشریف بیارید و نظر بدبد ممنون میشم

یا علی
التماس دعا
پاسخ:
انشالله :)
حتما...تشکر از مهربانی 

سلام

اگه پیداش کردم مطالعه میفرمایم

جالب بودددددددددددد

مرگ برآمریکا

مرگ براسرائیل

پاسخ:
مرگ بر استکبار...مرگ بر ظلم ...
تشکر از حضور ....
سلام 
ممنون که سر میزنید . 
قبلا کتاب رو دیده بودم ولی چون چندین کتاب نخوانده داشتم ( و دارم ) نخریدم . اما با خلاصه ای که از ان گفتید بد نیست تهیه شود ، بالاخره خوانده می شود ! 
پاسخ:
خلاصه داستان : داستان از زبان یک زن متاهل حکایت می شود . زنی که درگیر روزمرگی و سختی های زندگی زناشویی و بچه داری است . شوهر او امیر بلند پرواز است و در درجه اول به رویاهای خود می پردازد . راوی از خودش می گوید ، از احساسات زنانه خود ، خواهرانش ، مادرش و ... . شوهر زن بی وفا نیست اما هم قدم او نیز نیست . شوهر بی رحمی نیست اما گرم نیز نمی باشد . 
داستان به صورت خط موازی نیست و رفت و برگشت های متعددی دارد . 

کتاب پر محتواییست...خصوصا برای مردان که دوست دارن دنیای زنانگی را بیشتر درک کنند ....و دغدغه های آنها را بفهمند ..
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۵ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم
چه قدر زیبا و دوس داشتنی است جملات 
کار ارزشمندی بود ...
انشاالله تهیه کنیم بخونیم
تشکربابت معرفی تون

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
تشکر...
انشالله...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 
سلام گلم خوبی؟
این رمان در چه موضوعیه؟ من نخوندمش تا حالا...
پاسخ:
خلاصه داستان : داستان از زبان یک زن متاهل حکایت می شود . زنی که درگیر روزمرگی و سختی های زندگی زناشویی و بچه داری است . شوهر او امیر بلند پرواز است و در درجه اول به رویاهای خود می پردازد . راوی از خودش می گوید ، از احساسات زنانه خود ، خواهرانش ، مادرش و ... . شوهر زن بی وفا نیست اما هم قدم او نیز نیست . شوهر بی رحمی نیست اما گرم نیز نمی باشد . 
داستان به صورت خط موازی نیست و رفت و برگشت های متعددی دارد . 
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۶ محمد حسن خلعتبری
سلام
        کنجکاو شدم بخونمش...
        گاهی زیبا ترین آهنگ زندگی می شود (سکوت)
پاسخ:
انشاله
خوندن هیچ کتابی باعث پشیمونی نمیشه ...
سلام.جالب بود.
پاسخ:
تشکر از حضورتون ..ممنون
محتاج دعا 
ممنون از توضیحاتی که راجب کتاب گفتی ارمیا جان
انشا... وقت کردم میگیرم و میخونمش! به نظر جالب میاد!
راستی ممنون از حضورت تونستی باز هم بیا  پست قبل کمی به روز تر شد و با اجازه یه اصلاحیه در نظرت گذاشتم!
پاسخ:
چشم ...حتما :)
سر زدم 
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۰ مهدی درخشان
سلام
با یک شعر درباره امام زمان در خدمتنون هستم

خوشحال میشم سری بزنید... .
پاسخ:
تشکر از حضورتون ..چشم حتما...
محتاج دعا 
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶ محمدصادق برجیان
گفت: سکوت بس است!
گفتم حرفی نیست!
.
خیلی زیبا بود.
.
.
مرگ بر اسرائیل!
.
.
.
التماس دعا!
پاسخ:
تشکر از حضورتون ..ممنون
محتاج دعا 
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۳۳ رها پاک سرشت

شنیدن صدای  خود را سکوت گویند.

یا علی.

زیبا بود

پاسخ:
تشکر...مرسی از حضور سبزتون
سلام
بسیار زیبا

محذم اسرار و سنگ صبور بودن... چیزیه که زیاد منو بهش خطاب میکنن
پاسخ:
اره ...چه قدر خوبه ...اما چه سخت 
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۷ یعقوب کربلا
سلام
مطلب عالی بود

بروزم
پاسخ:
تشکر...خدمت رسیدیم :)

بنظر میرسه که بدک نباشه. البته تاحالا رمانای این نویسنده رو نخوندم.
انشاالله فرصت بشه تا تهیه کنم که می‎دونم از محالاته!
پاسخ:
منم فقط همین کتابو از ایشون خوندم..کاملا اتفاقی...
نمیدونم کدوم نویسنده توصیه ش کرده بود...
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۵ پرستوی کانال کمیل
سلام 
فکر کردم قلم خودتونه ...عالی بود
این رمان رو نخوندم... قلمش چطوره ؟
پاسخ:
عالییییه قلمش...
روان و سلیس

تشکر:)
سکوت و دیگر هیچ
کاری همیشگی منه
درمقابل همه ناملایمات
درمقابل همه سختی ها
و در مقابل همه مردم......
پاسخ:
سکوت رفیق قدیمی....:)
مرسی که میای وبهم سر میزنی و باتشکر از اطلاع رسانیت بابت به روز بودنت.
پاسخ:
خواهش میکنم...وظیفه س 
میخونمش حتما...ممنون
سکوت خیلی سخته..
لینک شدید
پاسخ:
سکوتو دوست دارم اما...به خاطر نجابتش 

متشکرم 
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۱ طلبه امروزی

سلام

با مطلب " تقلید عوامانه " بروز هستم . بحثی نوین در حوزه احکام دینی . بحثی که تقلید بدون دلیل را در شریعت نفی می کند .

======

کلاً از رمان های خوب خوشم میاد


پاسخ:
تشکر...ممنونم دوست خوبم 

خیلیا سکوتو دوست دارن اما.....بلد نیستن

 

مهم اینه که بتونی سکوت کنی...

 سکوتی بالا تر ا زفریاد...

نخوندمش

ایشالا میخونمش :)

ممنون از معرفی

پاسخ:
ایشالله 
از خوندن هیچ کتابی پشیمون نمیشین
بله
میفهمم . سالهاست صندوقچه بودن را تجربه کردم اما...

کاش صندوقچه نبودیم...
پاسخ:

  ای کاش

سکوت  گذشته دارد....

 

ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">